Disable Preloader

Cursuri de formare

Cursuri de formare

PROFESSIONAL – fiind acreditat de Ministerul Educatiei pentru "Educatie continua" ofera cursuri de formare continua cum ar fi:

CURS DE FORMARE DE FORMATORI

Durata: 5 zile (40 ore)

Grup tinta: persoane interesate sa dobandeasca calitatea de formator, precum si tehnicile de pedagogie. Cursul se adreseaza atat persoanelor care si-au dobandit competentele de formator pe cai informale si doresc sa si le certifice oficial cat si persoanelor care doresc sa devina formatori.

Obiectivele programului constau in:

  • Insusirea diferitelor tehnici de formare si adaptibilitatea acestora in functie de grupul tinta
  • Promovarea programelor de imbunatatire a calitatii in domeniul formarii profesionale
  • Identificarea nevoilor de formare, autorizarea dosarelor la CNFPA si promovarea programelor

Tematica: Pregatirea formarii, Realizarea activitatii de formare, Evaluarea participantilor la formare, Aplicarea metodelor si tehnicilor speciale de formare, Marketing-ul formarii, Proiectarea programelor de formare, Organizarea programelor si a stagiilor de formare, Evaluarea, revizuirea si asigurarea calitatii programelor si a stagiilor de formare.

Forme de evaluare: realizarea unei prezentari individuale

  • Este conform cu cerintele UE privind cadrul European pentru Asigurarea Calitatii in Educatie si formare profesionala
  • Conform art. 23, alin. 1 din OG 129/2000 "incepand cu data de 1 ianuarie 2010, pentru a fi autorizati furnizorii de formare profesionala trebuie sa faca dovada că realizeaza programele de formare profesionala cu formatori care au pregatirea pedagogica specifica formarii profesionale a adultilor si pregatirea de specialitate corespunzatoare programei de pregatire"
  • Este in concordanta cu NOUL STANDARD OCUPATIONAL DIN 2007
sus

Curs manager proiect

Durata: 7 zile (60 ore - 30 ore teorie si 30 ore practica)

Grup tinta: personal implicat in gestionarea proiectelor cu finantare europeana sau internationala

Observatii: (in special pentru sectorul public) Dupa cum va este cunoscut, in conformitate cu Legea 339/2007 (art. 5,6,8), privind promovarea aplicarii strategiilor de management de proiect la nivelul unitatilor administrativ – teritoriale judetene si locale, conducatorii de institutii au obligatia crearii unor departamente specializate in accesarea fondurilor, a incadrarii cu specialisti pregatiti in domeniul managementului de proiect, a pregatirii corespunzatoare a specialistilor si a salarizarii suplimentare cu 75% a salariatilor care lucreaza cu fonduri europene.

Tematica: Stabilirea scopului proiectului, Stabilirea cerintelor de management integrat a proiectului, Planificarea activitatilor si jaloanelor proiectului, Gestiunea utilizarii costurilor si a resurselor operationale pentru proiect, Managementul riscurilor, Managementul echipei de proiect si managementul comunicarii in cadrul proiectului, Managementul calitatii proiectului Forme de evaluare: test scris si prezentarea unui proiect

Forme de evaluare: test scris si prezentarea unui proiect

sus

CURS DE FORMARE - MENTORI

Mentoratul e o deprindere. Desi a fi un bun profesionist este o conditie pentru a deveni un bun mentor, nu putem afirma ca un bun profesionist va deveni automat un bun mentor. E important ca deprinderile de mentorat sa fie explorate, discutate si, mai ales, exersate si sa se reflecteze asupra lor.

Tipul de formare
Cursul e unul interactiv si experiential. Desi exista un plan general al cursului, el va fi un curs-proces in care facilitatorii (formatorii)vor raspunde constant nevoilor cursantilor aparute pe parcursul lui. Feedback-ul paricipantilor va fi, deci, o componenta majora a proiectarii cursului, si el va influenta desfasurarea cursului.

Durata formarii - aprox. 200 ore:
48-ore ateliere (6 zile x 8 ore)
60 ore lectura bibliografiei
1 modul de practica

Atelierele se vor tine fie pe parcursul unei saptamani, fie in doua weekend-uri ( vineri-sambata-duminica).

Participanti

Cele mai importante criterii, in selectia participantilor,trebuie sa fie: deschiderea catre nou, flexibilitatea, empatia si o mare dorinta de a se dezvolta atat profesional cat si in ordine personala.

Incurajam atat participarea profesorilor si a metodicienilor la curs cat si a factorilor de decizie din educatie, pentru a stimula realizarea unui parteneriat puternic si eficient in vederea pregatirii studentilor pentru a deveni profesori.

Participantii trebuiesa participe regulat si activ la ateliere. Va fi o experienta solicitanta, de grup, iar participarea si contributia fiecaruia va fi cruciala pentru asigurarea succesului cursului. Participarea la 80% din curs este minimum acceptat.

Modul de desfasurare a cursului are la baza teoria inteligentelor multiple care fundamenteaza readucerea in prim-plan a unor forme de invatare neconventionale, indelung si nedrept neglijate, cum ar fi - invatarea prin osmoza, invatarea prin experienta, invatarea metaforica - si care pledeaza pentru exploatarea capacitatilor necesare unei "gestatii intelectuale" fertile. Se recomanda, asadar, substituirea modalitatilor de invatare informativa, intentional conceptuala specifica acumularii de informatii, prin mecanismele mai subtile ale invatarii intuitiv- cumulative mult mai eficienta in cazul dezvoltarii unor concepte si deprinderi extrem de complexe, cum ar fi cele necesare in invatarea unei profesii.

Din punct de vedere pragmatic, atat accentuarea rolului experientei si descoperirii, cat si importanta parcurgerii unui traseu obligatoriu, constientizare-conceptualizare-exersare impun cu necesitate inlocuirea tehnicilor pasive, expozitive cu tehnici activ-participative, interactive, de tip atelier. Pe langa latura practica, activitatile incluse in programul cursului au uneori si o componenta ludica, precum si o deloc neglijabila incarcatura afectiva vitala, putem spune, data fiind natura cu totul deosebita a specializarii vizate.
Pentru buna desfasurare a cursului, este absolut indispensabila utilizarea unor mijloace audio-vizuale (casetofon, televizor+video, retroproiector) precum si un spatiu flexibil, cu mobilier usor de manevrat.

Continuturi

evaluare si verificare pe parcurs - evaluare in conformitate cu standarde de performanta acceptate

  • componentele competentei profesionale a profesorului si a mentorului
  • rolurile mentorului

Observarea

  • importantei observarii
  • importantei unei vederi clare
  • dobandirea de cunostinte despre - unelte de observare
  • metode de inregistrare
  • Instrumente de observare si metode de consemnare

Ascultarea

  • ascultarea activa
  • importanta limbajului corpului

Tehnici de invatare si impartasire a acestora

  • invatarea profesiunii
  • dezvoltarea profesorului incepator

Tehnici de invatare si impartasire a acestora

  • provocarea corecta (stimulativa)
  • gestionare a relatiilor
  • conducere a clasei (class management)
  • lucrul in grup

Tehnici de mentorat

  • stiluri de mentorat/interventie si impactul lor
  • activitati si tehnici de indrumare a studentului
  • evaluare (criterii, instrumente, tehnici)
  • folosirea unui limbaj adecvat in discutiile cu studentul
  • observare si inregistrare a datelor
  • identificarea nevoilor individuale ale studentilor pentru adaptarea stilului potrivit de interventie

Dezvoltarea profesionala

  • instrumente si activitati de dezvoltare profesionala
  • verificare a progresului studentului
  • imbunatatire a capacitatii de autoevaluare a studentului

Evaluare

  • evaluare si autoevaluare
  • evaluare si verificare pe parcurs
  • evaluare in conformitate cu standarde de performanta acceptate
Share:
Socializeaza cu noi: